עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג התקיימה במרכז טאוב ישיבה של תוכנית מדיניות החינוך. בישיבה השתתפו עמיתי התוכנית, חוקרים ונציגים ממשרד החינוך, מהלמ"ס וממרכז המחקר והמידע של הכנסת.
נחום בלס, ראש תוכנית מדיניות החינוך במרכז טאוב, אמר בראשית דבריו שהשיח על שאלת המחסור במורים חוזר על עצמו בכל שנה זה יותר מעשור, אך השנה ניכר שיש ממד נוסף לדיון. השנה, לטענתו, מלבד המחסור המוכר במורים בפריפריה מורגש מחסור במורים גם במחוז תל אביב והמרכז ומחסור בעובדי הוראה במקצועות מסוימים. בישיבה הציגו ד"ר דוד מעגן, מנהל תחום חינוך גבוה וכוחות הוראה בלמ"ס; איריס וולף, מנהלת אגף בכיר הכשרה והתמחות עובדי הוראה במשרד החינוך; ואתי וייסבלאי, חוקרת במרכז המחקר והמידע של הכנסת.
ד"ר מעגן תיאר בהרחבה מגמות בהתפתחות כוח האדם בהוראה בישראל בעשרים השנים האחרונות. הוא ציין כי אף שאין כיום מחסור בעובדי הוראה, יש סימנים מדאיגים באשר להיקף הפנייה להוראה ומחסור במורים במקצועות ובאזורים מסוימים. וולף הציגה את הדברים מנקודת המבט של משרד החינוך, והצביעה על הצעדים שנוקט המשרד כדי לשמור על כוח האדם הקיים ולמשוך מורים ועובדי הוראה חדשים. וייסבלאי הציגה את נתוני סקר המנהלים שנערך ביוזמת מרכז המחקר והמידע של הכנסת. נחום בלס הציג גישה אלטרנטיבית לבחינת המחסור במורים במתמטיקה בחטיבה העליונה בהתבסס על הנחיות משרד החינוך לתקצוב בתי הספר, והראה שעל פי קריטריונים אלו אין כלל מחסור במורים ואולי אפילו יש עודף. לאחר מכן התקיים דיון מעמיק בסוגיה והוסכם פה אחד שעדיין יש כר נרחב למחקר בנושא.