המחקר בוחן את התפתחות תקציב החינוך המיוחד ואת חלוקת התקציב בין המסגרות השונות של החינוך המיוחד. מבין התחומים העיקריים בתקציב משרד חינוך, תקציב החינוך המיוחד גדל בקצב המהיר ביותר בשנים האחרונות. בעוד שבין השנים 2005 ו-2019 גדל התקציב הריאלי של משרד החינוך ב-94%, תקציב החינוך המיוחד גדל ב-267%. חלקו של תקציב החינוך המיוחד מכלל התקציב של משרד החינוך עלה מ-7% ל-13%, בעוד חלקם של התלמידים עם צרכים מיוחדים עלה מ-6.5% ל-11%. מתוך ממצאי המחקר: בשנת 2005 עמד מספר התלמידים עם צרכים מיוחדים על 111,515 ובשנת 2019 האמיר מספרם ל-248,488. כ-40% מהתלמידים בחינוך המיוחד אינם משולבים במסגרות החינוך הרגילות ומקבלים כ-60% מתקציב החינוך המיוחד. תלמידים עם לקות דומה ורמת תפקוד דומה מתוקצבים באופן שונה, כתלות במסגרת החינוך שבה הם לומדים. על פי ממצאי המחקר, טרם יושמו ההמלצות, התפיסות והעקרונות המנחים של ועדת דורנר (2009), העומדים בבסיס תיקון מס' 11 לחוק החינוך המיוחד.