ילדים בגיל הרך והוריהם לאורך המלחמה

29.01.2025

אירועי 7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת השפיעו באופן עמוק על ילדי הגיל הרך והוריהם. סקר שנערך על ידי יוזמת מרכז טאוב...

מערכת החינוך בישראל 2020–2024: מערכת שמרנית במציאות תזזיתית

15.01.2025

פרק זה בוחן את מצבה של מערכת החינוך בישראל לאור האירועים שפקדו אותנו בשנים האחרונות – התוכנית לרפורמה במערכת המשפט,...

אי-שוויון בהתאמות לתלמידים עם לקויות למידה בבחינות הבגרות והשפעתו על הישגים

29.05.2024

שיעור התלמידים המקבלים התאמות בבחינות הבגרות בישראל על רקע לקויות למידה טיפס בעקביות בעשור האחרון. לקראת תקופת הבגרויות העומדת בפתח,...

ההוצאה לתלמיד בחטיבה העליונה בישראל

02.04.2024

מחקר חדש של מרכז טאוב בחן את התקצוב לתלמיד בחטיבה העליונה בחינוך הממלכתי בישראל, מתוך השוואה בין התקצוב בחינוך הממלכתי...

קשיים רגשיים והתנהגותיים בקרב ילדים בגיל הרך והוריהם: תמונת מצב עדכנית בעקבות המלחמה

18.02.2024

יוזמת מרכז טאוב לחקר ההתפתחות ואי-השוויון בגיל הרך ערכה סקר בקרב הורים לילדים בגילי לידה עד 6, על השפעתה של...

מי דואג לרווחה ולחינוך? ההוצאה על רווחה ועל חינוך ברשויות המקומיות בישראל

15.02.2024

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בסוף החודש, מרכז טאוב מפרסם מחקר חדש המנתח את השקעתן של הרשויות המקומיות בישראל בשני...

אור וצל במערכת החינוך בישראל

31.12.2023

ראש תוכנית מדיניות החינוך במרכז טאוב, נחום בלס, עומד על הנקודות הרגישות במערכת החינוך ומציין את השינויים שחלו בה, בין...

חינוך וטיפול לגיל הרך בישראל: מבט-על

31.12.2023

המחקר נערך במסגרת יוזמת מרכז טאוב לחקר ההתפתחות ואי השוויון בגיל הרך, שפעילותה נתמכת על ידי קרן ברכה, קרן ברנרד...