החינוך הוא מרכיב בסיסי בהון האנושי של כל מדינה, ויש לו השפעה רבה על צמיחתה הכלכלית של המדינה בטווח הארוך. מאחר שהחינוך ממלא תפקיד קריטי במימוש הפוטנציאל הגלום בכל אדם, חשוב להבין כיצד ניתן לקדם את ההישגים החינוכיים של תלמידי ישראל. תוכנית מדיניות החינוך של מרכז טאוב בוחנת את תקציבי מערכת החינוך ואופן חלוקתם, את איכות החינוך הניתן לאזרחי המחר, את הפערים בין תלמידים מקבוצות אוכלוסייה שונות ואת הדרכים האפשריות לצמצומם. כמו כן היא מבצעת מעקב שוטף אחרי התפתחויות ואירועים בעלי משמעות כגון מגפת הקורונה והשלכותיה על מערכת החינוך. מחקרי מרכז טאוב בתחום החינוך התמקדו בשנים האחרונות בין השאר בנושאים כמו החינוך המיוחד, פערים בהישגים הלימודיים, נשירה בחטיבה העליונה, מחסור במורים במערכת החינוך, מימוש חוק חינוך חובה מגיל 3, הכשרת מורים, השכלה גבוהה ובחינות הבגרות.
הצעה להקמת מרכז משוב למערכת החינוך בישראל
20.08.1989המרכז המוצע אמור לספק למערכת החינוך משוב על תוצריה ותפוקותיה. תפקידים אחרים שמרכז כזה יכול למלא, ואשר אינם קשורים למדידה...
- זהבה שש
פיתוח חינוך טרום-חובה בחברה הערבית בישראל
20.07.1989מרבית הילדים הערבים מגיעים למסגרת החינוך הפורמלית בלי שלבי הכנה מספיקים של חינוך טרום חובה, אשר צריך להעניק את תשתית...
- פריד אבו-גוש שלומית כנען
תנאי המחקר של מדענים בישראל: העברת מוקדי המחקר של מדענים ישראליים לחו"ל: התהליך, גורמיו, והאפשרויות לתיקום המצב
20.07.1989המחקר מנסה לבדוק, האמנם קיימת עדיפות, במונחי כמו7ת, לביצוע מחקרים של חוקרים ישראליים בחוץ-לארץ על ביצועם בארץ, ואם כן היא...
- גדעון שפסקי