החינוך הוא מרכיב בסיסי בהון האנושי של כל מדינה, ויש לו השפעה רבה על צמיחתה הכלכלית של המדינה בטווח הארוך. מאחר שהחינוך ממלא תפקיד קריטי במימוש הפוטנציאל הגלום בכל אדם, חשוב להבין כיצד ניתן לקדם את ההישגים החינוכיים של תלמידי ישראל. תוכנית מדיניות החינוך של מרכז טאוב בוחנת את תקציבי מערכת החינוך ואופן חלוקתם, את איכות החינוך הניתן לאזרחי המחר, את הפערים בין תלמידים מקבוצות אוכלוסייה שונות ואת הדרכים האפשריות לצמצומם. כמו כן היא מבצעת מעקב שוטף אחרי התפתחויות ואירועים בעלי משמעות כגון מגפת הקורונה והשלכותיה על מערכת החינוך. מחקרי מרכז טאוב בתחום החינוך התמקדו בשנים האחרונות בין השאר בנושאים כמו החינוך המיוחד, פערים בהישגים הלימודיים, נשירה בחטיבה העליונה, מחסור במורים במערכת החינוך, מימוש חוק חינוך חובה מגיל 3, הכשרת מורים, השכלה גבוהה ובחינות הבגרות.
יחסי הגומלין בין גודל הכיתה ומספר שעות הלימוד והשפעתם על הישגים לימודיים
17.08.2023המחקר בדק את הקשר בין גודל הכיתה ומספר שעות הלימוד ובין ההישגים הלימודיים בהשוואה בין-לאומית, ומצא שאין קשר מובהקה בין...
הישגים במבחנים בין-לאומיים והקשר שלהם לצמיחה כלכלית
23.03.2023תקציר מבחנים בין-לאומיים להערכת הישגי תלמידים כגון פיזה (PISA) וטימס (TIMSS) בוחנים את מיומנויותיהם של בני נוער במדינות שונות, ורבים...
חינוך חינם לגיל הרך – אתגרים וחלופות מדיניות
18.01.2023הגיל הרך הוא במידה רבה התקופה המעצבת ביותר בחייו של האדם, תקופה של התפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית מואצת אשר יוצרת...