החינוך הוא מרכיב בסיסי בהון האנושי של כל מדינה, ויש לו השפעה רבה על צמיחתה הכלכלית של המדינה בטווח הארוך. מאחר שהחינוך ממלא תפקיד קריטי במימוש הפוטנציאל הגלום בכל אדם, חשוב להבין כיצד ניתן לקדם את ההישגים החינוכיים של תלמידי ישראל. תוכנית מדיניות החינוך של מרכז טאוב בוחנת את תקציבי מערכת החינוך ואופן חלוקתם, את איכות החינוך הניתן לאזרחי המחר, את הפערים בין תלמידים מקבוצות אוכלוסייה שונות ואת הדרכים האפשריות לצמצומם. כמו כן היא מבצעת מעקב שוטף אחרי התפתחויות ואירועים בעלי משמעות כגון מגפת הקורונה והשלכותיה על מערכת החינוך. מחקרי מרכז טאוב בתחום החינוך התמקדו בשנים האחרונות בין השאר בנושאים כמו החינוך המיוחד, פערים בהישגים הלימודיים, נשירה בחטיבה העליונה, מחסור במורים במערכת החינוך, מימוש חוק חינוך חובה מגיל 3, הכשרת מורים, השכלה גבוהה ובחינות הבגרות.
אי-שוויון בהתאמות לתלמידים עם לקויות למידה בבחינות הבגרות והשפעתו על הישגים
29.05.2024שיעור התלמידים המקבלים התאמות בבחינות הבגרות בישראל על רקע לקויות למידה טיפס בעקביות בעשור האחרון. לקראת תקופת הבגרויות העומדת בפתח,...
ההוצאה לתלמיד בחטיבה העליונה בישראל
02.04.2024מחקר חדש של מרכז טאוב בחן את התקצוב לתלמיד בחטיבה העליונה בחינוך הממלכתי בישראל, מתוך השוואה בין התקצוב בחינוך הממלכתי...
קשיים רגשיים והתנהגותיים בקרב ילדים בגיל הרך והוריהם: תמונת מצב עדכנית בעקבות המלחמה
18.02.2024יוזמת מרכז טאוב לחקר ההתפתחות ואי-השוויון בגיל הרך ערכה סקר בקרב הורים לילדים בגילי לידה עד 6, על השפעתה של...
מי דואג לרווחה ולחינוך? ההוצאה על רווחה ועל חינוך ברשויות המקומיות בישראל
15.02.2024לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בסוף החודש, מרכז טאוב מפרסם מחקר חדש המנתח את השקעתן של הרשויות המקומיות בישראל בשני...
חינוך וטיפול לגיל הרך בישראל: מבט-על
03.01.2024המחקר נערך במסגרת יוזמת מרכז טאוב לחקר ההתפתחות ואי השוויון בגיל הרך, שפעילותה נתמכת על ידי קרן ברכה, קרן ברנרד...
אור וצל במערכת החינוך בישראל
01.01.2024ראש תוכנית מדיניות החינוך במרכז טאוב, נחום בלס, עומד על הנקודות הרגישות במערכת החינוך ומציין את השינויים שחלו בה, בין...