מה למדנו על הגיל הרך בתקופת הקורונה

30.06.2021

 משבר הקורונה היה קשה לכולם בדרכים שונות, אבל אחת הקבוצות שהושפעו ממנו במיוחד היא ילדים בגיל הרך והוריהם, והיו על...

קראו עוד >
  • צוות מרכז טאוב

הקשר בין עקה הורית לזמן מסך של ילדים צעירים בזמן סגר הקורונה

24.05.2021

מחקר זה עוסק בשימוש של ילדים צעירים במסכים בסגר הקורונה הראשון בישראל. סוגיית השימוש במסכים היא בעלת חשיבות משום שבקרב...

האם השתתפות במסגרות חינוך לגיל הרך תורמת להישגים לימודיים טובים יותר?

16.12.2020

שיעור הרישום למסגרות חינוך לגיל הרך גבוה במיוחד בישראל, אולם ההוצאה הציבורית על כך נמוכה ויש אינדיקציות לכך שאיכות המסגרות...

קראו עוד >
  • צוות מרכז טאוב

מסגרת חינוך לגיל הרך בישראל בהשוואה בין-לאומית: שיעורי השתתפות, תעסוקת אימהות, מדדי איכות והישגים עתידיים

05.08.2020

מחקר זה בוחן את אופיין של מסגרות חינוך לגיל הרך בישראל בהשוואה למדינות ה-OECD, וכן את השפעתן של מסגרות אלו...

האם שלבים שונים בגיל הרך משפיעים על הילד במידה שונה?

01.12.2019

חוקרים המבקשים להתחקות על מקורם של פערים חברתיים והזדמנויות למוביליות חברתית פונים בדרך כלל אל העבר כדי לנסות לקבוע באיזה...

קראו עוד >
  • צוות מרכז טאוב

אי שוויון מתהווה בגיל הרך: עוני בגיל הרך והישגים לימודיים עתידיים

01.10.2019

תקציר מנהלים הספרות המחקרית מלמדת כי שנות החיים הראשונות הן תקופה קריטית מבחינת התפתחות המוח: עד גיל 3 מגיע המוח...

תקציר: אי שוויון מתהווה בגיל הרך – על הקשר בין עוני, עקה וגירויים חושיים להתפתחות הילד ולהישגים

23.12.2018

כיצד חוויות בילדות המוקדמת משפיעות על ההתפתחות ועל ההישגים? הספרות האקדמית מצביעה על מגוון דרכים שבהן אי שוויון כלכלי שנחווה...

קראו עוד >
  • צוות מרכז טאוב

אבן היסוד של שוויון הזדמנויות: חינוך בגיל הרך

13.08.2018

יש הסכמה רחבה על כך שחינוך הוא המפתח לשוויון הזדמנויות עתידי, להצלחה ולניידות כלכלית בין-דורית – ועקב כך צריך לשאוף...

קראו עוד >
  • צוות מרכז טאוב

אי שוויון מתהווה בגיל הרך: על הקשר בין עוני, עקה וגירויים חושיים להתפתחות הילד ולהישגים

31.05.2018

הסקירה נכתבה בעזרתה הנדיבה של קרן ון-ליר סקירת ספרות זו, שחיברו פרופ' יוסי שביט, פרופ' יצחק פרידמן, פרופ' ג'וני גל...

הוצאות משקי בית על חינוך טרום-חובה

26.12.2016

מערכת החינוך בישראל, ברובה המכריע, מופעלת וממומנת מטעם המדינה או רשויותיה מתוקף חוק חינוך ממלכתי וחוק לימוד חובה. במשך מרבית...

יישום חוק לימוד חובה לגילאי 3-4: קשיים והצעות לפתרון

11.03.2013

המלצה זו שחררה מיד עשרות אלפי משפחות, בייחוד משכבות הביניים המבוססות, מתשלום שכר לימוד, ובשנת תשע”ד היא אמורה להביא לכך...

מצב החינוך הקדם-יסודי בישראל

21.08.2012

אף שיש הכרה בין-לאומית בחשיבות הרבה של חינוך בגיל הרך להצלחה בטווח הארוך, ההשקעה בחינוך הקדם-יסודי בישראל אינה שיטתית, ויש...

קראו עוד >
  • צוות מרכז טאוב

לגרום לאבות לטפל – חופשת לידה לאבות בישראל – המלצות למדיניות

20.01.2011

מסקירה של המדיניות כלפי חופשת הלידה לאב במדינות רווחה ברחבי העולם ובחינה השוואתית של התכניות השונות במדינות אלה; ומסקירת מחקרים...

קראו עוד >
  • נדב פרץ

מהפכת זכויות הילד והשירותים החברתיים לילדים

15.08.2007

השינוי החברתי התבטא בשינוי משמעותי במדיניות החברתית כלפי ילדים בישראל ובשירותי הרווחה עבורם. העובדה שהשינוי התרחש במקביל לתהליך נסיגה וצמצום...

קראו עוד >
  • אשר בן-אריה מיכל קמחי

מדיניות חברתית כלפי הורים עובדים עם ילדים בגיל הרך

04.04.1987

ההסדרים בנויים רובם במסגרת האילוצים של ההוצאה הציבורית ברמתה הקיימת, אך גלום בהם הפוטנציאל של שיפור המצב הכלכלי היחסי של...

קראו עוד >
  • אברהם דורון יוסי תמיר חיים אדלר