נחום בלס
חוקר ראשי וראש תוכנית מדיניות החינוךנחום בלס חוקר את תחום החינוך מזה 45 שנה, ומשמש חוקר בכיר במרכז טאוב כבר 25 שנה. כיום הוא ראש תוכנית מדיניות החינוך במרכז.
בעבר מילא נחום תפקידים שונים כגון עוזר מנהל שר החינוך, מנהל לשכת המדען הראשי במשרד החינוך, מנהל המחלקה לתכנון חברתי באגף הפיתוח במשרד החינוך ומנהל המכון לפיתוח מבני חינוך ורווחה. מאז 1989 הוא משמש חוקר עצמאי. נחום ריכז והיה שותף לפרויקטים שונים: תכנון החינוך לשנות השמונים, היערכות לקליטת גל העלייה מרוסיה, תכנון יום לימודים ארוך, ועדת שושני לתקצוב החינוך היסודי ושתי ועדות משנה בכוח המשימה הלאומי למערכת החינוך.
פרסומים
- מקורם של הפערים בתקצוב החינוך היסודי הרשמי
- מערכת החינוך בישראל 2020–2024: מערכת שמרנית במציאות תזזיתית
- ההוצאה לתלמיד בחטיבה העליונה בישראל
- הישגי מערכת החינוך בישראל: מבט-על
- המאבק המתמשך לשוויון בתקצוב החינוך המיוחד: סקירה היסטורית
- תקצוב החינוך המיוחד בישראל: מהמלצות ועדת דורנר ועד תחילת יישום התיקון מס' 11 לחוק החינוך המיוחד
- מערכת החינוך: מבט-על
- מערכת החינוך בישראל בזמן משבר הקורונה: שלושה מתווים חלופיים
- סיכויים וסיכונים במערכת החינוך בעקבות משבר הקורונה: מבט-על
- ההוצאה לכיתה ולתלמיד בחינוך היסודי הרשמי
- מערכת החינוך: מבט־על
- לומדים יותר, נושרים פחות: מגמות נשירה בחטיבה העליונה
- החינוך הטכנולוגי-מקצועי: מגמות והתפתחויות בשנים 2006–2017
- ההוצאה לכיתה ולתלמיד במערכת החינוך היסודי
- מגמות שינוי ברמת הדתיות בחברה היהודית
- מערכת החינוך בישראל בשנים האחרונות: מבט על
- שוויון ורב תרבותיות בחינוך הציבורי – מחשבות על ההווה והצעות לעתיד
- מערכת החינוך: מבט-על
- בת מצווה לכוח המשימה הלאומי לקידום החינוך בישראל (ועדת דוברת): מה השתנה?
- ההתפתחויות במערכת החינוך בעשור האחרון
- אי שוויון במערכת החינוך: מי מתנגד ומי נהנה מהפערים?
- מגמות בהתפתחות מערכת החינוך
- ועדת דוברת, “אופק חדש” ו”עוז לתמורה”: סיפור של דחייה וקבלה
- חזון והמלצות עבור מערכת החינוך
- מגמות בהתפתחות מערכת החינוך
- יישום חוק לימוד חובה לגילאי 3-4: קשיים והצעות לפתרון
- מגמות בהתפתחות מערכת החינוך: תלמידים ומורים
- מיהם המורים הערבים העובדים בבתי ספר יהודיים והמורים היהודים העובדים בבתי ספר ערביים?
- בחינות הבגרות: סוגיות והצעות לרפורמה
- תקציב משרד החינוך בשנים 2014–2000: מגמות ובעיות
- מגמות בהתפתחות מערכת החינוך