מחקר חדש של מרכז טאוב בחן את התקצוב לתלמיד בחטיבה העליונה בחינוך הממלכתי בישראל, מתוך השוואה בין התקצוב בחינוך הממלכתי העברי, הממלכתי-דתי והממלכתי הערבי. המחקר התייחס לתקציב שמקצה משרד החינוך בלבד, ללא התקציבים שמעבירים לבתי הספר הרשויות המקומיות, ההורים והמלכ"רים. חוקרי מרכז טאוב, נחום בלס וחיים בלייך, התמקדו במחקר זה בשנים 2014–2022 ומצאו כי ישנם הבדלים ניכרים בגובה התקציב לתלמיד בחטיבה העליונה בין בתי הספר במגזרים השונים. אולם המקור המרכזי להבדלים אלו ניתן להסבר, ועיקרו נעוץ בנוסחאות גלויות המשמשות את משרד החינוך כאשר הוא מתקצב את החטיבות העליונות. לאחר פיקוח על הגורמים העיקריים המשפיעים על גובה התקציב לתלמיד, נמצא כי הפערים בין המגזרים השונים מצטמצמים במידה רבה.
מאמר זה הוא השלישי בסדרת מאמרים שמפרסם מרכז טאוב אשר בוחנים ומנתחים את היקף התקציבים המוקצים לכיתה ולתלמיד ומתארים את ההתפתחויות שחלו בתחום זה בכל הקשור לאי-שוויון בתקצוב.