במרץ 2020 כפתה מגפת הקורונה את הסגר הראשון על מערכת החינוך, עם יותר משני מיליון תלמידים שרותקו לבתיהם. מערכת החינוך עברה להוראה מרחוק, ולא היה ידוע מה יהיה חלקים של המורים ומה יהיה היקף השימוש בהוראה מקוונת. בתום הסגר הראשון ערך מרכז טאוב בשיתוף הסתדרות המורים סקר בקרב כלל עובדות ההוראה כדי לברר את עמדותיהן בנושא ההוראה מרחוק ולהבין עד כמה סייעו להן ההשתלמויות והידע הקיים בנושא, מה היה היקף השימוש בהוראה מרחוק לפני משבר הקורונה ובזמן הסגר, ומה משך הזמן הדרוש להכנת שיעורים מקוונים. ניתוח התשובות מצביע על הכלים המעטים שעמדו לרשות המורות והגננות לפני פרוץ המשבר ועל זמן ההכנה הרב הדרוש להכנת שיעור מקוון לעומת שיעור פרונטלי בכיתה, גם בקרב בעלות הניסיון בהוראה מרחוק.