המחקר מצביע על ההשפעה ארוכת הטווח של מנגנוני ההסללה והבידול בתוכניות הלימודים על תלמידות ותלמידים ואומד את סיכוייהם להשיג תואר אקדמי ולהשתלב בענפים עם שכר גבוה. על פי הממצאים קיים קשר הדוק בין הרקע החברתי-כלכלי של התלמידות והתלמידים ובין ההתמיינות למסלולי הלימוד. ההסללה בתיכון תורמת כמעט 30% לשונוּת המוסברת של השכר בבגרותם והיא הגורם השני בחשיבותו בהסבר פערי השכר אחרי רכיב המגדר. מסלול הלימוד העיוני המצומצם אמנם הגדיל את הסיכוי לקבל תעודת בגרות, אך סיכוייהם של בוגריו לרכוש השכלה אקדמית ולהשתלב במשרות עם שכר גבוה נמוכים, ולמעשה "אפקט ההסללה" ממשיך להתקיים גם היום.